joi, 25 iulie 2013

Povestea unui cadou

Anul trecut am avut parte de cea mai frumoasă vacanță la mare: eu și cea mai bună prietenă, cu cortul pentru prima dată. Ce aventură a fost... Pe scurt, am ajuns în camping, am ochit un copac mare pe care să-l putem folosi ca umbrelă de soare și cuier, ne-am luat niște suc rece cu gheață și ne-am așezat pe sacii de dormit rulați, ca pe scăunele, să facem planul celor 3 zile de relaxare. Ea - să facem întâi o baie în mare! Eu - privitoare de documentare cu tehnici de supraviețuire, am decretat solemn că cel mai important e locul în care dormim. Deci, după ce terminăm sucul, instalăm cortul. Toate bune și frumoase, întindem pânza și, când trebăluiam de zor la scheletul metalic, se aude un strigăt disperat din colțul în care prietena mea făcea nuștiuce cu spatele la mine... Au urmat o serie de sunete atât de ciudate, de am zis că și-a prins mâna pe undeva și a rămas fără un deget, că și-a făcut piciorul plăcintă cu vreun pietroi în timp ce fixa cortul în cuie sau că a văzut un OZN care a venit s-o răpească! Nu. Era ceva muuuult mai grav de atât... Își rupsese o unghie!

Mda... Evident nu avea la ea ustensilele necesare remedierii acestui dezastru major. Că unde să-i încapă ditamai trusa de manichiură, cu jdemii de chestii în ea, în bagajul burdușit din care stăteau să țâșnească, în fiecare moment: papucii de plajă, țoale, prosop gigantic, loțiuni magice și colacul uriaș care, dezumflat, ocupa numai el singur juma' de geantă... În cele din urmă am rezolvat eu scurt problema, cu forfecuțul din dotarea briceagului multifuncțional pe care-l car după mine în orice vacanță, dar nu fără să mă aleg cu proteste și bombăneli...

Anul ăsta, vom merge din nou la mare. Așa că, m-am gândit eu c-ar fi bine să-mi iau măsuri de precauție încă de pe acum, ca să evităm o altă tragedie intergalactică de genul lac de unghii zgâriat, pielițe rebele sau unghii rupte! Și m-am pus să caut pe net cea mai șmecheră trusă de manichiură de voiaj de pe Terra! Am găsit-o repede, stătea cuminte, elegantă și în toată splendoarea ei într-un magazin online, ILUX – cadouri de lux; doar nu ne permitem luxul ca o asemenea belea sa se mai repete... E mică, poate fi strecurată ușor în orice bagaj supraponderal, husa e din piele mov iar ustensilele profesioniste sunt din oțelul cunoscutei mărci Solingen. Prietena mea va fi de-a dreptul încântată! Unu - că nu se așteaptă la așa un cadou, doi - că trusa e foarte frumoasă și trei - n-o să i-o dau așa, pur și simplu, ci o să transform momentul într-o surpriză pe care să o țină minte foarte mult timp.

De o săptămână tot face planuri de vacanță, dar văd că nu se hotărăște odată... Așa că, de ce să nu profit de ocazie și s-o ajut! Pot să mai adaug cadoului meu și o altă surpriză: biletul de tren către stațiunea noastră preferată de pe litoral... Astfel, pe lângă trusa pentru care știu c-o să se bucure ca un copil, o să aibă, bonus, și o bucățică din vacanța în care va putea să o inaugureze! Că, de, e trusă de călătorie, nu?...

Acum, încă ceva și cadoul meu va fi perfect! Am luat un carton mic pe care m-am chinuit câteva minute să-l îndoi drept și câteva ore să desenez pe el o bucățică de mare albastră, un colțișor de plajă și două umbreluțe cu două perechi de picioare care ies fericite de sub ele și stau relaxate sub un soare căruia n-am uitat să-i fac raze, ochi și cel mai cald zâmbet care a fost desenat vreodată... Apoi, încântată maxim de talentul meu artistic, am trecut la cel literar și i-am scris următorul mesaj, care sper c-o să-i aducă un zâmbet de două ori mai mare decât cel mâzgâlit pe soare:

"Draga mea, dragă,
Ți-am luat un cadou special pentru o femeie speciala, o mini-trusă de manichiură de voiaj, pentru  ipoteza în care vreunei unghii din dotarea ta proprie și personală îi va veni nefericita idee să se rupă fix în timpul vacanței la mare. Astfel vei fi în siguranță și nu va fi nevoie să-ți vină nimeni în ajutor, oricum cei de la 112 nu cred că au linie directă cu Superman...
Apoi, ca să te potrivești cu marea, cu cerul senin și cu briza caldă și sărată, ți-am pus alături de trusă cea mai frumoasă ojă bleu care s-a fabricat vreodată. Nu poate rivaliza cu ochii tăi cei foarte albaștri, dar măcar o să se asorteze cu ei...
Și, cel mai important lucru, fiind o trusă de voiaj, o să fie tare tristă să stea acasă, într-un sertar... Deci, gândindu-mă la sentimentele ei pure și sincere, ți-am luat și un bilet de tren ca să poți s-o duci în vacanță! Iar eu o să vă însoțesc ca să fiu sigură că totul va fi perfect...
Nu-i așa că-s fantastică? Cum m-am gândit eu la toate...
Cu cel mai mare drag, Ina."

Un cadou îl faci mereu pentru a-l bucura pe cel căruia i-l dăruiești. Îl faci din toată inima. Așa că, orice idee năstrușnică sau serioasă îți vine, dacă știi că va aduce un zâmbet, nu ezita, pune-o în aplicare. Poți face o bucurie mare cuiva, chiar dacă nu dispui de un buget stufos... Micile amănunte sunt cele care contează: un ambalaj nebunatic, copilăresc sau romantic; o felicitare cumpărată sau chinuită de tine; un mesaj haios sau pufos, scris din inimă... Totul e să ai persoane la care ții mult. Eu am... Și abia aștept să mă întâlnesc cu prietena mea să-i dau cadoul și să iau la schimb o privire fericită și o îmbrățișare mare mare...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu