marți, 19 martie 2013

Vamos a la playa...

Sunt o persoană plimbăcioasă! De la mers pe jos prin oraș după treburi, la sesiuni fotografice pe toată faleza Dunării, umblat cu orele prin pădure, dacă am una la îndemână...,vizite periodice la magazinele din orașul alăturat, plimbări pe plajă printre valuri jucăușe, excursii peste tot în țară și pe unde se mai poate prin alte părți de planetă albastră... Plimbăcioasă maxim!

Anul trecut am fost la mare câteva zile, cu cei mai tari prieteni din lume și am avut parte de cea mai extra-mega-super-ultra faină vacanță din viața mea. Acum... A venit primăvara deeeeci, e timpul să mă gândesc la ce voi face și unde voi pleca/umbla/plimba/poza/vizita vara asta! "Gașca" deja bâzâie constant, aproape la fiecare întâlnire de-a noastră, cuvântul magic: MARE. Iar eu nu pot fi decât de acord cu treaba asta...

Dar m-am gândit așa: de ce să nu pun eu la cale ceva mai special anu' ăsta? Ceva ce o să extazieze pe toți, care o să aducă un nou set de amintiri bestiale, un bronz cât mai închis și câteva zile pe care nici una dintre noi nu le va uita... M-am gândit ca anul ăsta să nu fie doar mare și gata. Ci...tadaaaam...mare + Spania! Mai exact, că Spania-i plină de locuri frumoase, am zis eu, fără să cuget prea mult, Barcelona... De ce tocmai acolo? Simplu, știu că nici una dintre noi n-a ajuns încă pe acolo...

Am dat eu, într-una dintre plimbările mele pe net (v-am zis că-s plimbăcioasă, nu?...), de o agenție de turism genială, pe care o știu de mulți ani, și care mi-a servit ideea pe tavă: Agenția de turism Paralela 45. Oferte acolo nenică...de nu știi pe are s-o adopți și unde să pleci mai întâi! Dar pe mine m-a cucerit definitiv și irevocabil ceva gen 2 în 1: Barcelona + Costa Brava! De colo colo nu faci decât juma' de oră, cu unul dintre multele trenuri care fac legătura între cele două.

Ca să n-o mai lungesc, am convocat zilele trecute o ședință în regim de urgență, cu participare obligatorie, în care toate avem drept de vot egal, harta în față și ideile la purtător! Fără introducere, desene ajutătoare sau orice altă pregătire le-am zis scurt: anul ăsta se poartă Marea Mediterană! Tăcere... Sprâncene săltate... Mirare curioasă... Și...o avalanșă de întrebări care nu se mai terminau... Când? De ce? Unde? Cum? În ce fel? De unde?

N-am eu răbdare prea mare la explicat, dar, când e vorba de cei mai buni prieteni, trebuie să-mi fac! Așa că, le-am servit toate detaliile posibile, găsite pe site-ul agenției sau pescuite de după neuronu' meu uneori ultra-activ... Și a fost cam așa: Barcelona - pentru că-i un oraș superb, unde poți vedea, de la opere mai puțin cunoscute ale lui Picasso, până la cel mai mare Acvariu din zona mediterană. Și asta trecând prin câteva muzee, o fortăreață cățărată în vârf de deal cu panoramă năucitoare, parc de distracții înșirat pe alt deal, sau Grădini Botanice pictate de marea artistă numită Natura. Pluuuus...magazine și terase fără număr! Că, de, până la urmă suntem femei, fără astea nu se poate! Iar Costa Brava - PLAJĂĂĂ!!!

Ședința decurgea bine! Listuțe cu ce vom vedea, schimb de notițe, căutat poze pe net și exclamațiile de rigoare când dădeam de ceva frumos... Vot total pozitiv! Așa că, era momentul să fac ochi de cuțu din desene animate și să întreb: "Nu-i așa că putem vedea artiștii de stradă de pe Les Rambles, niște bulevarde care-ți poartă săndăluțele din centru pân' spre apă? Și rămășițele romane și cetatea medievală și Muzeul de istorie? Știți că mă pasionează așa ceva..." Da, sunt un copil mare căruia nu poți să-i reziști, deci au zis că "mă duc" unde vreau eu...

Și, deși nu mai era nevoie, pentru că le convinsesem 100%, am mai zis un cuvânt: Gaudi! Valuri de piatră... Dat din cap aprobator. Și ele se gândiseră, doar că eu am fost mai rapidă și am zis prima. Numai că fiecare voia să vadă o anumită clădire de-a lui, așa că...le-am trecut pe toate pe listuța care crescuse în 2 ore ca Făt Frumos în 3 zile...

Singura problemă a fost să stabilim în mare cât vom sta la plajă, cât prin oraș și cât prin magazine sau terase... Și drumul până acolo? Asta e cel mai simplu: Charter Costa Brava din București, sau Charter Costa Brava din Cluj? Vot unanim: din capitală, evident, e mai aproape de noi...

E abia martie, o să ziceți. Ce-i cu agitația asta de pe acum? POFTIM? Poate vreți să ziceți e DEJA martie!!! Nu știu ce sandale să-mi iau... Tu încă n-ai ochelari de soare roșii! Rucsacul e pre mic? Aoleeu, mâine mergem să luăm altul! Costume de baie? Clar trebuie unele noi!!! N-au apărut deja prin magazine? Și ce dacă...facem comandă pe net! Și să nu uităm harta ta și ghidul meu de călătorie, pentru situații de urgență. Dacă prestăm tot de pe listă, doar n-o să riscăm să ne plictisim pe acolo în vacanța care o va surclasa pe cea de anul trecut și va deveni cea mai tare vacanță în viață!...

Mă scuzați acum, tocmai am primit un sms de la responsabila cu păstrarea în deplină siguranță a listuței cu obiective mai mult sau mai puțin turistice. Zice că e pe acolo și un muzeu al ciocolatei! Aileeeeeiii...să vedeți când or afla și celelalte unde mai mergem...

Postare pentru SuperBlog Spring 2013, etapa 7.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu