joi, 21 martie 2013

FARMECul de ieri, de azi, dintotdeauna...

Tot îi aud mereu pe străini spunând cât de frumoase-s româncele noastre și-i văd sucindu-și capul, mai să și-l luxeze, când văd femei trecând pe lângă ei. Îs amuzanți... Dar, da, au dreptate, suntem frumoase, frate! Nu zic că pe alte meleaguri nu sunt, dar la noi parcă-i invazie. Probabil când Doamne Doamne a scuturat sacul cu frumusețe pe pământ, era fix deasupra țării ăsteia... Ar fi o explicație, nu? Saaau... Mai am eu una!

Românce cu Farmec? O, da! Și-ncă cum... Pentru că noi, spre deosebire de restul globului, avem un secret! Autohton, magic, deosebit de eficace și transmis din generație în generație: produsele Farmec! Da, doamnelor și domnilor străinezi, iaca de aia suntem noi, româncele, mai cu moț, mai frumoase, mai aia și mai ailaltă decât toți ceilalți. Pentru că noi am avut o doamnă genială, Ana Aslan, care a descoperit secretul frumuseții și al tinereții veșnice! Și, pentru că așa suntem noi, buni la suflet și darnici, s-a gândit să-l împărtășească și altora...

Pentru prima oară am aflat de Ana Aslan de la bunica. Mi-a povestit despre ea și despre Gerovital când eram un moț de om... Pentru că, i-am zis odată, cercetând atent o poză din tinerețea ei: "mami, ce bine că nu te-am cunoscut când erai tânără, pentru că îmi place mai mult cum arăți acum"... A râs de mine și mi-a zis că arată așa pentru că folosește cea mai bună cremă din lume. Era o femeie dintr-o bucată, puternică, autoritară, frumoasă... Genul de femeie naturală, nu se machia, nu-și pierdea prea mult timp în fața oglinzii, dar mereu arăta impecabil. La ea am văzut, pentru prima dată, crema Gerovital H3... Și se pare că doar câteva produse cosmetice, toate ROMÂNEȘTI, erau de ajuns ca ea să arate ca împărăteasa din poveștile copilăriei mele, pe care adoram să le citesc. Doar Gerovital și ajungeai, în mintea unui plod de câțiva ani, împărăteasa și nu vrăjitoarea din poveștile lui preferate...

Mama e altfel. Cochetă, finuță, delicată, frumoasă și ea... Ore pierdute în fața oglinzii, machiat, vopsit păr, bigudiuri, parfumuri... Și aceleași creme Gerovital/Aslavital! Adică nu aceleași, că acum sunt nenumărate game cu tot felul de minuni: cu plante, argilă, vin, anti-rid, nutritive, hidratante, de zi, de noapte, demachiante pe categorii de piele, șampoane la fel... Azi găsești toate minunile dacă ceri Farmec!

Eu. Ei bine... Mai bine nu vorbim despre mine acum, că ar însemna să mă lungesc foarte mult și poate aș speria auditoriul cu poveștile mele despre încăpățânări de berbec, țepi în cap, look personal complet nonconformist, nu machiaje, nu stat în fața oglinzii, ojă doar pe câte o unghie, povești de groază din astea... Nu știu cât farmec am eu, daaar...și eu mă demachiez, cremă, șampoane și alte minuni din astea. Și pe mine scrie, zi de zi, Gerovital Natural! Ok, mă alint, de fapt sunt plină de farmec! Sau, de Farmec...

Și, dacă tot veni vorba de asta, pentru mine o femeie cu farmec nu e neapărat una superbă, cu măsuri perfecte, îmbrăcată luxos și cu accesorii scumpe, care doar bate din gene și obține ce vrea. Da, asta e o femeie frumoasă. Și atât... Nu trebuie nici să fii faimoasă sau arhicunoscută... Ca să ai farmec, din punctul meu de vedere, clar, trebuie să fii DEȘTEAPTĂ, să ai măcar oleacă simțul umorului, să luminezi în jurul tău cu ceea ce zici, nu cu pietrele de la inel, să știi când să intri într-o discuție și ce să spui, să-i fascinezi pe ceilalți și ei să nu-și dea seama de ce zâmbesc mereu în prezența ta... Apoi, trebuie să fii îngrijită, să te îmbraci cu lucruri care se potrivesc felului tău de-a fi și să nu încerci niciodată să fii altcineva decât ești.

Descrierea de mai sus n-am visat-o noaptea și nici n-am văzut-o în zaț, pe fundul cănii de cafea. Am ajuns la ea privind în jur. Mai demult, la bunica, apoi la mama, acum...la prietenele mele! Toate sunt femei cu farmec, femei frumoase, femei puternice. Sunt femei care și-au dat un sens vieții. A lor și poate și a celor din jur... Sunt femei pe care le remarci sau nu pe stradă, dar care te fascinează dacă le cunoști. Sunt femei obișnuite. Ca mine, ca tine... Și sunt femei care se simt norocoase că s-au născut în România!

Postare pentru SuperBlog Spring 2013, etapa 8.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu