joi, 9 februarie 2012

Atingeri cu scântei

În ultimul timp, am o problemă majoră! Mă "curentez" la toate cele. Nu, nu obișnuiesc să bag cuie în priză, să ronțăi cabluri electrice, să torn apă peste aparatură și să încep s-o șterg cât timp e conectată la curent... Nimic din toate astea. E vorba de faza aia, când atingi ceva și simți că te pișcă, bașca mai vezi și scânteia!

În câteva cuvinte, e vorba de energia statică cu care se pare că mă încarc mai mult și mai des decât prevede legea. Și care se întâmplă din cauză de electroni. E simplu. (Ok, recunosc, vreau să mă dau mare că știu ce e...) Atomii au același număr de electroni și protoni, deci îs neutri. Da' uneori și-o iau în cap și se-apucă să facă schimb de electroni. Astfel că se trezesc unii atomi că au mai mulți electroni cu sarcină negativă, în timp ce ăilalți rămân total "pozitivi"... Așa apare electrizarea, energia statică și problema mea! M-am săturat să mă piște tot ce ating! Da' cică pot face unele chestii ca să nu mi se mai întâmple asta.

Să nu port materiale sintetice. Waaaa... Păi nu port, nu le suport, totul de pe mine tre' să fie natural. În majoritate bumbac. Bine, recunosc, mai am și câteva pulovere din fleece, alea-s șmechere, țin cald de nu-i adevărat și nu-mi stresează piticii responsabili cu mâncărimea pielii, alergii sau erupții de bubițe plasate strategic în locuri unde abia ajungi să te scarpini... Deci, asta pică din start, alta-i cauza "descărcărilor electrice"!

Cică să mă dau cu cremă. Clar și punctul ăsta sare din schemă! Pentru că mă dau toată ziua cu cremă de mâini, lapte de corp, loțiuni care fac pielea moale și "neuscată"... Altfel, cred că aș foșni ca un ziar când m-aș mișca! Și biata mea piele s-ar dezintegra într-o săptămână, sau ar pleca în vacanță în țara cremurilor veșnice...

Mai e faza cu părul: ăla se electrizează rău de tot. Mai ales când îl greblezi cu drag și spor toată ziua... Dar eu nu prestez așa ceva! Văd sprâncene ridicate mai mult sau mai puțin grațios... Păi simplu. N-am nevoie de pieptăne pentru că mă spăl pe cap în fiecare zi. După care, prosop, șters bine-bine părul să nu mai picure și gata. Așa se așează freza mea cea nouă: ciufulire din toate direcțiile! Pieptănat ar sta ca lins de o întreagă cireadă furioasă! Deci nici asta nu mă "încarcă"!

Cică de obicei te "curentezi" la obiectele metalice. Așa că poți încerca, înainte să le atingi cu mâna, să pui pe ele ceva metalic. Ok, așa o fi... Da' ce te faci când produci scântei cu orice altceva care nu-i metalic! De exemplu. Mama, când trece pe lângă mine, aaa...pișcă... Motanul vine să mă pupe pe nas, sau ce vrea el să facă acolo, scânteie, ciupit, speriat motan... Azi. Făceam clătite. Mda... M-a "curentat" fiecare în parte, atunci când le întorceam în tigaie! Că m-am răzbunat pe ele și le-am devorat până la ultima, e deja altă poveste... Cățelul, robinetul, apa care curge, mânerul de care trag să deschid maxi-taxi-ul, borcanul cu dulceață, chestile cu care lucrez... Aaaa...tot. TOT!!! Nu mai vreaaaau!!! Fac grevă, miting, demonstrație împotriva electronilor obraznici! Poate se sperie și stau naibii cuminți, fiecare la atomul lui, ca să nu mă mai simt umanocentrală!

Sau poate ar trebui să-mi dezvolt "aptitudinea" asta. Mâine o să stau cu un bec în mână toată ziua, mai știi, poate reușesc să-l aprind! Cu penele de curent aduse de vremea de afară...hmmm...aș fi de un real folos: generator de curent uman, genial, vorbăreț (asta mai mult sau mai puțin..), funny și care se autoîncarcă non-stop! Sună bine, nu?...

6 comentarii:

  1. :) si mie mi se intampla:) din pacate, n-am inteles care e fenomenul, pentru ca apare din cand in cand, pe urma dispare:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. fenomenul în sine e simplu. dar cum apare și dispare, n-am înțeles nici eu:))

      Ștergere
  2. De doua zile e teribil, orice ating e la fel, vad si fluxurile de energie si scanteile si pocnetele. M-am curentat de spatula de lemn cand am atins-o, de usa metalica, nu mai vb, chiar si prin haina de iarna pe care am luat-o de pe cuier. Stiu ca en statica, intrebarea este macar iese?

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna. O astfel de problema intampin si eu...problema e ca deja fug colegii de mine...cică " e periculoasă asta mica...pişcă rău "...dar eu nu vreau sa curentez. ..�� eu vreau sa atrag..��..oameni pozitivi, desigur! Asa ca..te rog...daca ai gasit soluția...impartasest.o te rog..

    RăspundețiȘtergere