miercuri, 18 ianuarie 2012

A fi sau a nu fi...

Și m-am uitat eu azi în buletin. Și am făcut niște calcule. Și mi-a dat un număr de ani. Cică-s om matur... Păi, dacă așa scrie acolo, așa o fi! Sau nu... Grea dilemă! Da' am citit dup'aia o postare genială și am tras concluzia că cică aș fi... Dar nu despre asta e vorba acum. E vorba că azi am avut o revelație. Na, o fi din cauză că am umblat pe la guru prin blog, cine știe... Asta va rămâne un mister. Cert e, că am ajuns la concluzia că, oricât de "mare" ești și oricât de multe ai crede că știi, tot mai afli și mai înveți uneori lucruri noi. Pe care credeai că le știi deja! Dar nu. Uneori ai surpriza să constați că ceea ce credeai tu ca fiind sigur, clar și adevărat nu e nici pe departe așa...

Până acum, credeam că ignorant înseamnă, conform definiției din DEX, următoarele: IGNORÁNT, -Ă, ignoranți, -te, adj.s. m. și f. (Om) incult, fără cunoștințe elementare; neștiutor. – Din fr. ignorant. Hmmm... Nu mă laud, da' cred că am cunoștințe mai mult decât elementare. Și nici neștiutoare parcă nu mi-s... Phiu, deci nu mi-s ignorantă! Da'...surprize, surprize...m-am bucurat prea devreme! Pentru că, de curând, am avut onoarea să fiu suspectă de: mda, ignoranță! Pentru că și deoarece, se pare că definiția din DEX e puțin expirată și mult îmbunătățită de unele minți luminate, mult mai luminate ca a mea, a ta sau a ei...Da' s-o luăm metodic, ca să mă lămuresc și eu ce și cum, se pare că azi îs mai grea de cap... Nu de alta, da' vreau să știu sigur ce sunt, că altfel n-o să pot dormi la noapte!

Buuun. S-o luăm metodic deci. De exemplu, se ia un grup de prieteni, se plasează într-o locație unde toți se simt bine, ca acasă, li se dă o masă plină de bunătăți, niște idei de jocuri și sunt lăsați să se simtă bine ore-n șir. Toate bune și frumoase până peste câteva zile când, se trezește unul să zică c-a văzut el un bau-bau care se plimba liber prin cameră în seara aia. Oookkk... Faza e că, nimeni altcineva n-a mai văzut bau-baul. Și dă-i cu argumente, și încearcă să-l convingi că n-a văzut bine, că bau-bau nu există, că una, că alta. Da' nu și nu, frate, bau-bau era prezent printre noi și suntem a naibii de neștiutori și de vinovați că nu l-am văzut și nu ne-am luptat cu el! Damn! 0-1... Ignorantă scrie pe mine!

Se ia un scriitor de succes al secolului nostru și i se citește una dintre opere. Despre o femeie, să zicem. Și scrie acolo că respectiva e mai albă ca fantoma călărețului fără cap, are nasu' mare, mustață și țoalele atârnă pe ea ca pe cuier. Oookkk... Mișto descriere, am priceput ce-a vrut să zică, numa' că nu-s de acord. Da' nu, cică n-am priceput nimic! Ăăăă...era scris negru pe alb, știi...eu am citit cu atenție, știu ce înseamnă cuvintele respective și, deși n-am fost niciodată as la comentarii, am înțeles perfect ce a vrut să zică autorul... Adică...descria o femeie așa cum o percepe dânsul în imensa lui exaltare creativă... Aiurea... N-am văzut bine! N-am înțeles nimic! Nu știu tot adevărul! A? Da' nu scria el că... Nu! 0-2 Ignorantă! Ufff...

Cazul 3. Am eu o prietenă pe care o știu a naibii de bine. Drept urmare, poa' să vină la mine și Sfântu' Petru, să-mi fluture cheile raiului pe sub nas și, sub amenințarea că mă trimite cu liftul la subsol, să încerce să mă convingă că prietena mea e nașpa, că a făcut și a dres, că e așa și pe dincolo...nope, nu ține... Cred c-aș face ochii mari, dup'aia i-aș face mici, mi s-ar ridica sprânceana stângă (dreapta nu-mi funcționează...) și aș începe un monolog prin care să încerc să-l conving că se înșeală și că n-are dreptate. Că vezi tu, o CUNOSC și, cu tot respectul datorat unui sfânt, ea nu-i așa cum crede el! Șanse? N-aș avea, clar! El e Sfântu' Petru, le știe pe toate, io-s doar un biet muritor care-și cunoaște, prețuiește și apără prietena de "sfintele" și nefondatele acuzații... 0-3 Înainte să apese pe butonul liftului, ridică disprețuitor din umeri: ce știi tu... Ignoranto!

Mă taie pe mine într-o seară talentul și scriu 2 scrisori. Mititele, drăguțele, numai cuvinte frumoase, pufi, etc., etc., etc. Da' ce-ți veni? Cum ai îndrăznit să faci așa ceva? Cine, eu? Tu, tu! Păi, am vrut să zic niște chestii simpatice cuiva... Ha! Copil! Unii chiar ar trebui să mai crească! Da'... Erau funny!... Ha, s-o crezi tu! 0-4 Ig-no-ran-tă!

Să mai continui? Nu cred că e nevoie. Am priceput cum stă treaba... Ufff... Deci, dacă ai avut ghinionul să nu-l vezi pe bau-bau, dacă citești descrierea urâtă a unei femei "urâte" și nu-ți place asta, dacă-ți cunoști prietenii și îi susții atunci când știi sigur că n-au făcut nimic rău, dacă îți spui părerea sinceră și pufi despre cineva deosebit la care ții mult... Tanaaaaam... Ești, dap, ignorant! A, da, și bonus: tre' să mai crești!...

Păi... Știți ce? I'm guilty as charged! Și, în ordinea asta de idei, de azi înainte o să fiu mândră să mă prezint așa: Ina, în creștere și ignorantă!

P.S. Cu această postare am participat la concursul "Vrei să fii ignorant?", pe care l-am câștigat cu brio după ce am folosit varianta ajutătoare "apără-ți un prieten"!

2 comentarii:

  1. Incearca varianta a doua, daca tot sustii ca te-ai uitat in DEX:
    IGNORÁNT adj., s. 1. v. incult. 2. v. incapabil. 3. v. necunoscător.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. incapabil? hmmm...care nu poate...înțelege? asta era, nu? deci retardat! tare de tot, mulțumesc pentru sugestie. da' cred că prefer ignorant.../:)

      Ștergere