marți, 22 noiembrie 2011

Puțin mai liber. Puțin mai Autonom!

Blogger. Autonom. Da, eu. Prezent! Sunt una dintre multele persoane care își face de treabă, găsind cuvinte și aranjându-le cu grijă, ordonat, sau uneori haotic, într-un spațiu personal unde mă simt bine. O bucățică din infinitul net, care e a mea și numai a mea! Unde scriu ce fac, ce văd, ce mă doare sau ce mă bucură. Și scriu când simt nevoia, ce simt și, mai ales cum simt. Fără obligații, fără constrângeri, fără limite...Sunt Ina, și sunt blogger. Autonom!

Întotdeauna mi-a plăcut să scriu. Pe foi, caiete, carnețele, păstrate cu grijă. Scriam pentru mine, din plăcere. Jocuri de cuvinte așternute cu pixul pe hârtie...Povești amuzante, întâmplări, gânduri...Niciodată la comandă, niciodată pentru că "trebuie". Pix, hârtie, idei, libertate...Calculator mi-am luat abia acum câțiva ani. Și am descoperit că sunt foarte mulți cei care scriu nu doar pentru ei, ci și pentru mine, că se bucură dacă-i citesc și le las comentarii. Dar eu continuam să scriu pe hârtie. Parcă era...altfel, avea farmecul ei...Și scriam tot pentru mine. Până într-o zi, când berbecul din mine s-a simțit provocat de discuția cu un amic și mi-am făcut blog! Dar mi se părea ciudat să scriu ceva ce putea să citească oricine...Așa că, mult timp am continuat să umplu foi palpabile și nu pe cele virtuale. Dar, cu timpul, foile s-au rărit, cuvintele au început să răsară din taste și să fie așezate cuminți pe ecran, în noul meu "regat", pe blog. La fel de liber ca întotdeauna. Autonom. Și am început să mă simt blogger...

La SuperBlog m-am înscris după o îndelungată și amănunțită perioadă de gândire. Mi se părea complicat să scriu ceva pe o temă impusă, cu termene și limită de cuvinte...Dar am constatat că nu e chiar așa...Pentru că, de fapt, în jurul fiecărei teme scriu tot ce vreau și cum vreau! Ideile curg și-mi place, e chiar amuzant...Iar la una dintre probe, am descoperit firma de închiriat mașini Autonom. Care poate să mă facă să fiu și mai liberă decât sunt deja. Până acum aveam doar autonomie în idei și cuvinte, acum pot avea și autonomie în mișcare!

Mi-a plăcut mult ideea lor cu întâlnirea bloggerilor de la Sibiu și Cluj. Mi-ar fi plăcut să fiu printre ei. Sibiul îl știu, am fost de câteva ori la târgul meșterilor populari de la Muzeul Astra. Clujul îl știu doar din poveștile prietenilor și mi-ar fi plăcut să-l descopăr. Dar, cel mai mult, mi-ar fi plăcut să mă întâlnesc cu ceilalți bloggeri. Și nu online cum o fac zilnic, ci offline, live, față-n față...Și apoi să scriu ce-am văzut, ce-am făcut și ce-am simțit pe acolo. Poate altă dată, mă gândesc că firma Autonom n-o să se oprească aici.

Dar ar putea fi și alte "scenarii"...Cei de la Autonom ar putea face propriul concurs! Câteva teme pe marginea cărora să scrii, să creezi, să inventezi, să arăți ce poți ca blogger...Iar cei mai buni, primii 20 de exemplu, să câștige un tur prin țară. Și nu orice fel de tur! Unul cu 20 de obiective de vizitat. "Tur Autonom 20"...Iar fiecare blogger să-și aleagă unul despre care să scrie la întoarcere: cu poze și tot tacâmul...Mie, una, mi-ar plăcea maxim, aș fi prima care s-ar înscrie...

Sau, ținând cont că Autonom rent-a-car are 30 de centre în 21 de orașe și un parc auto de 700 de autoturisme, ar putea "lucra" împreună cu bloggerii, într-un parteneriat constant, pe zone. Probabil că firma își face reclamă prin diverse metode, ce știu eu: spoturi publicitare, afișe, bannere, cu siguranță și pe net. Daaar...online, după părerea mea, cel mai bine s-ar face cunoscută dacă s-ar scrie pe bloguri despre ea. Pe cât mai multe și cât mai des! Zic și eu...Pentru că, de exemplu, pe mine m-a sunat o prietenă să-mi spună că mi-a citit una dintre postările pentru SuperBlog, în care scriam de firma Autonom, și voia să-mi mulțumească pentru pont. Așa, mă gândesc eu, am putea să ne ajutăm reciproc: Autonom oferă transport, noi - cuvinte pe blog. Periodic, un grup de bloggeri umplu o mașină, două, trei...și pleacă hai-hui. La întoarcere, vor avea de scris ohohooo...Și, chiar dacă toți au fost în același loc, sigur ce vor scrie va fi diferit. Pentru că fiecare simte diferit, fiecare percepe altfel locurile și situațiile, fiecare scrie în stilul lui. Autonom. La fel ca firma care-i poate ajuta să fie puțin mai liberi. La fel ca firma despre care garantat vor avea, în postările lor, cuvinte frumoase...

Sunt Ina. Sunt autonomă. Sunt și blogger. Am imaginație și cuvinte. Voi aveți mașini. Mobilitate. Să fim autonomi împreună!

Postare pentru SuperBlog, etapa 24.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu