vineri, 11 noiembrie 2011

Nume de cod: Llano

Mă plângeam, la tema trecută, că m-au trecut toate apele când am citit-o. Ei bine, acum am devenit o adevărată cascadă...Pentru că, da, tehnica, deci și calculatoarele, nu-s chiar punctul meu forte...Dar o să încerc să nu mă fac de râs prea rău. Mai ales că am găsit antidotul pentru asta: se caută/citește/studiază până pricepi bine despre ce-i vorba în propoziție! Și apoi se explică...

AMD APU(Accelerated processing unit) face ca un computer să fie mai mic, mai rapid, mai deștept, mai precis pentru că CPU și GPU (procesorul și placa video) sunt combinate într-o singură piesă.
Noul APU AMD Seria A - Llano - este ultimul membru al familiei AMD Fusion, un cip în care procesorul şi nucleul grafic sunt integrate pe aceeaşi pastilă de siliciu, și totodată prima generaţie de APU AMD cu grafica integrată. Este primul produs AMD cu putere de procesare pe 32 nm și are o suprafață de doar 228 mm2.

Platforma Llano e remarcabilă din mai multe puncte de vedere: grafică HD de excepţie, performanțe foarte bune cu un consum de energie mai redus, o temperatura mai mică de funcționare și o durată de viață a bateriei mult crescută. O autonomie de peste 10 ore a bateriei, cred că e visul oricărui posesor de laptop...

APU AMD din seria A conține o componentă hardware si software de ultimă generaţie: AMD VISION, care optimizează automat filmele, jocurile sau fotografiile; tehnologia AMD Dual Graphics crește performanța PC-ului cu 75% atunci când unitatea AMD Fusion APU e cuplată cu o placă video AMD Radeon; iar AMD Steady Video stabilizează imaginea video chiar în timpul redării.

Și-acum să povestesc eu despre laptopul care le face pe toate astea, laptopul de vis pe care mi-ar plăcea să-l am. Am zis deja că nu mă prea pricep la tehnică...La mine alegerea se face așa: aspect, memorie, HDD și, mai nou, să aibă pe el abțibildul cu AMD...În această ordine de idei, alesul e, tannaaaaam: HP Pavilion dv6-6104ea, fără dar și poate!

Mai întâi, pentru că întotdeauna mi-am dorit un HP...Dacă mai are și înveliș metalic, din aluminiu șlefuit, deja m-a cucerit vizual. Când mai citesc și de memorie RAM de 8GB, ecran de 15.6 inch, HDD 750GB - 5400 RPM, procesor AMD A6-3410MX, placă video AMD 6490M, baterie cu 6 celule, sunt complet convinsă că el e "The one". Cele 4 difuzoare și cele 2 porturi USB 3.0 sunt de acum cireașa de pe tort.

În mod obișnuit, nu fac mare brânză la laptop, dar am obiceiul să fac mai multe lucruri odată: 15 tab-uri deschise când caut chestii pe net, media player-ul care-mi asigură fondul muzical, mai scriu câte ceva în word, dacă am timp mă joc, din astea... Și mereu rabla pe care o am se înțepenește. HP-ul, ținând cont că e pe platformă Llano, mi-ar permite să fac tot ce-mi trece prin minte în același timp!

Ce-aș mai face pe el fără nici o problemă? Aș prelucra poze! O pasiune mai veche pe care o am, dar și o necesitate: mai nou creez bijuuri și trebuie să le pozez pentru a le expune pe blog...Le-aș suci, le-aș învârti în Photoshop cu orele, fără să mi se înțepe compul și fără să fiu nevoită să închid orice alt program care rulează pe laptop...

Și,din când în când mă mai apucă și pe mine lenea și am chef să văd filme câte o zi întreagă. Filme artistice dar și filmulețe făcute de mine. Cele artistice s-ar vedea cristal, iar cele producție proprie, ar deveni acceptabile, deoarece platforma Llano stabilizează imaginea în timp real și astfel nu s-ar mai observa ce tremurici avea mânuța mea când filma...

Ca să nu mai vorbim că, de curând am descoperit cât e de amuzant să te joci...Da, când am timp, îmi place să ies în parc și să mă joc. Call of Duty. Cu laptopul meu, distracția ține cam o oră și imaginea are mereu "întreruperi". Ei bine, dacă aș avea minunăția de HP, aș înțepeni acolo, pe bancă...Pentru că bateria ar ține muuuult mai mult ca la "jucăria" mea actuală, iar jocul, cu imaginea clară și continuă ar fi atât de palpitant, m-aș simți atât de acolo, că probabil aș fi tentată să-mi iau destul de des astfel de "vacanțe" în parc...

Rapid, imagine perfectă, multitasking, autonomie mare. Laptopul ideal. Și toate astea datorită unei invenții geniale de numai 228 mm2...Platforma Llano!

Postare pentru SuperBlog, etapa a 18-a.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu