sâmbătă, 26 noiembrie 2011

Eyefinity, o infinitate de posibilități

De când cu temele astea pentru SuperBlog, artistul atehnic și veșnic cu capu'-n nori din mine a devenit "expert" în tot felul de tehnologii, platforme, plăci de bază și laptop-uri...Am momente când vorbesc despre asta și văd cum fețele prietenilor mei se lungesc, ochii devin maaari și mă întreabă mirați de unde știu atâtea despre toate astea. Știindu-mă paralelă cu tehnica, rămân șocați...Amuzant. Păi simplu, caut, citesc, bag la cap...SuperBlogul să trăiască!

Azi o să vorbesc despre monitoare, AMD și o tehnologie șmecheră inventată de ei: tehnologia multi-monitor. Tehnologia AMD Eyefinity. Sună complicat, dar de fapt e foarte simplu. Ce știam eu până acum, calculator = una bucată unitate centrală + una bucată monitor + șoricel, a devenit istorie! Pentru că Tehnologia multi-display AMD Eyefinity îți permite acum să conectezi, la o singură placă video, până la 6 monitoare simultan! Iar rezoluția crește, evident, exponențial cu numărul lor. Monitoarele pot fi aranjate în multe moduri și pot fi rotite în așa fel încât să vezi imaginile în format landscape sau portrait. Apoi, poți alege cum și ce vrei să vezi pe ele: pe fiecare monitor altceva; aceeași imagine pe toate monitoarele, acestea devenind practic un singur display; sau poți obține o imagine extinsă, care-ți dă o senzație de surround.


AMD Eyefinity e compatibilă cu Windows Vista, Windows 7 și Linux, iar ca să poți beneficia de ea, ai nevoie de: o placă video din seria ATI Radeon™(începând cu Radeon™ HD 5400), monitoare cu DisplayPort și un ATI Catalyst Control Center™.

Avantaje? Multe.

Obții un spațiu de lucru extins, fapt care-ți permite să deschizi mai multe aplicații și deci să vezi mai multe informații în același timp. Asta înseamnă productivitate și divertisment maxime! Cu alte cuvinte...Am trei monitoare în față. Pe unul pot să-mi editez pozele, de exemplu. În dreapta, am deschis word-ul, ca să pot scrie repede orice idee măreață îmi vine. Ca să n-o pierd cumva! Că la compul meu actual, până dau click în bară, până se gândește el dacă vrea să-mi deschidă fereastra, uit și mama ideii...Iar în stânga, nu știu, poșta electronică sau pot pune concertul meu favorit și, deși îl știu de acum pe de rost, poate vreau să mai arunc câte un ochi pe acolo. Asta dacă-s 3 display-uri, dacă-s mai multe deja încep să mă simt Napoleon, în timp ce mă uit la atâtea informații afișate frumos în fața mea...La revedere ferestre îngrămădite-n bară, bun venit monitoare multiple, fiecare cu câte o fereastră pe el! Iar aplicații compatibile sunt o grămadă: Adobe Photoshop, After Effects, Encore sau Premiere Pro; ArchiCAD; Axio Vision; MachStudio Pro; Animator și lista poate continua depășind cu mult limita de 600 de cuvinte în care trebuie să mă încadrez...

Ești gamer înrăit? Senzații intense de realitate virtuală, vedere periferică, jocuri 3D, imagine surround, cum sună? Cam bine, nu? Până acum, pe un monitor obișnuit, vedeai doar o bucățică de joc. Cu AMD Eyefinity, pe monitoarele laterale vezi "continuarea" jocului! Obții o imagine extinsă a lui. Ai o vedere de ansamblu asupra acțiunii, îți descoperi inamicii mai repede, reacționezi mai rapid, supraviețuiești mai mult în jocurile "cu împușcături". Dacă ai chef de o cursă cu mașini...Unghiuri moarte? Cu Eyefinity nu mai există așa ceva! Exiști doar tu "la volan", viteză și adrenalină...Medal of Honor, Lord of the Rings, Need For Speed World, Haux și multe altele...Iar dacă jocul e 3D, deja o să simți că ai nevoie urgentă de o vestă antiglonț cu atâția inamici în jur, de un costum de scafandru, sau de pastile de rău de mișcare dacă zbori cu vreun avion de luptă...Dacă nu mă credeți, intrați aici și o să vă convingeți ce înseamnă Eyefinity pentru jocuri!

Tehnologia AMD Eyefinity este ușor de aplicat, oferă un cost total redus pentru că, la atâtea monitoare e nevoie doar de o singură placă grafică, și asta cu un consum de energie mic. Deci, dacă vreți să fiți mai productiv la muncă, dacă vreți să vă distrați cu peste o sută de jocuri compatibile sau dacă vreți, pur și simplu, să vă relaxați privind poze sau filmul preferat, apelați la tehnologia AMD Eyefinity și creați-vă un supermonitor pe cinste!

Postare pentru SuperBlog, etapa 27.

2 comentarii:

  1. Tie chiar ti-a iesit! Paralela cu tehnica? Daca tu esti paralela, apoi eu ce sunt?!

    RăspundețiȘtergere
  2. tu ești un cerc în jurul ei:D
    măi, știi care-i secretul? îs paralelă cu tehnica, da'-s un berbec căpos care nu admite că există ceva la care să zică "nu știu, nu pot"... deci, curiozitate și scotoceală maximă pe net:))
    să mă fi văzut aseară, înainte și în timp ce o scriam... dar mai bine nu...:D

    RăspundețiȘtergere