joi, 4 noiembrie 2010

Dileme nocturne

   Azi m-am trezit, dupa numai 4 ore de somn, cu o durere teribila de cap. Dar una din aia afurisita, care nu trece cu nimic, o migrena adevarata, ce mai...Am inghitit de-a pastile, pana stomacul meu a inceput sa protesteze, amenintandu-ma si el cu o crizuta...Drept urmare, acum ma doare mansarda mult mai mult decat acum o ora si mult mai putin decat ma va durea in ora urmatoare. Si iar nu pot adormi... Asa ca, o sa incerc sa scriu cate ceva, poate o sa ma simt mai bine dupa! Macar psihic, ca fizic nu cred ca am vreo sansa.
 
   Am depasit de multisor faza in care credeam ca tot ce zboara se mananca. Adica timpul cand, daca cineva zambea ( mai mult sau mai putin frumos...) la mine si-mi vorbea elegant si era dragut, credeam automat ca e una dintre cele mai cumsecade persoane pe care le-am intalnit. Intre timp, am inceput sa ma pricep la oameni, sa-i citesc destul de bine si, rareori am dat gres. E adevarat, cand am dat-o-n bara, am dat-o urat de tot. Si mi s-a intamplat cu? Desigur, cu niste "turnatori"... Dar, sa nu intram in amanunte pe tema asta ca e prea lunga si prea acuta problema pe care am ajuns s-o am, din cauza asta, cu varsatorii... Asta o sa scriu alta data...poate...
 
   Acum pot face diferenta intre zambete si, e clar, majoritatea sunt false! Schimonosite, sictirite, chinuite,aruncate cu dispret pe varful buzelor... Cele timide raman cele mai adevarate. Dar, cel mai mult imi plac cele care sunt acompaniate de un alt zambet: cel din privire, scanteia aia, parca rupta din soare, care lumineaza tot chipul posesorului... Asta ar trebui declarat monument al naturii, specie ocrotita prin lege...eu, una, n-am mai vazut decat unul singur in ultimii ani. Si, slava domnului, stiu ca o sa-l vad si in continuare!
 
   Faza cu vorbitul elegant si politicos...sa fim seriosi...in ziua de azi, si cei mai mari nesimtiti pot fi asa... Ca, "a mai invatat" si ei intre timp chestii, nu mai sunt toti de la coada vacii. Adica sunt, dar unii reusesc sa n-o arate...Si unii profi de la facultate iti vorbeau elegant si politicos dar, asta nu insemna ca, ora viitoare nu te picau la examen, chiar daca stiai, din anumite motive numai de ei stiute (și de noi, bineinteles, dar sa ne prefacem ca nu stim...)
 
   Persoanele dragute? Ha! Sau vor ceva de la tine, sau, au mimat asta de atatea ori,ca au ajuns sa se minta pe ele insele ca-s intr-adevar dragute... Dar nu-s! Si nu vor fi vreodata! Cel putin, nu si pe interior... Hai ca m-a luat valul si sunt nedreapta... Chestia e ca, pentru toate exemplele negative de mai sus, am personaje reale... Persoane dragute mai gasesti, pe ici pe colo, asa, de samanta... Asta am intalnit mai des decat zambete sincere si vorbe frumoase...
 
   Si, acum vine marea mea nedumerire: intr-o lume din ce in ce mai falsa, din ce in ce mai goala, mai plina de situatii si persoane superficiale, o lume in care  uneori ti-e greata sa traiesti si sa respiri, ei bine, in lumea asta de rahat, gasesti o persoana care e altfel...care are un zambet sincer, putin trist, putin nesigur dar luminos! O persoana desteapta, care gandeste poate prea mult, (dar asta n-a omorat inca pe nimeni), cu un simt al umorului desavarsit (cam greu de digerat pt multi, dar perfect compatibil cu al meu...), pe scurt, o persoana de treaba (acum nu vreau sa-mi arat talentele mele de psiholog ratat, as putea continua inca cateva randuri dar, prefer sa ma opresc, ca tre' sa mai raman si eu cu niste asi in maneca, nu?!?...) Ei bine, de ce naiba o astfel de persoana ar vrea sa te convinga ca, de fapt, ea nu e asa...ca dracu-i mai negru si ingerasul nu-i asa alb... Si asa, cu patos , convingator, cu argumente... Nah, complicate-s caile domnului... I-am lasat impresia ca o cred, sa doarma bine la noapte, dar neee... n-am inghitit chestia... pana una alta ii accept versiunea, asa, din respect, dar n-o cred... E dreptul meu, nu? Si, o sa termin aici, pentru ca deja migrena mea a atins maximul de suportabilitate! Ma duc sa mai iau niste pastile, desi stiu ca o sa le pun la gard... O sa termin parafrazand o prietena: Frate, unele persoane sunt...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu